måndag, februari 09, 2009

FÖR MAN KOMMER ALLTID FÖRBI

det är varmt, jag har ont i huvudet, jag måste städa köket. jag är hungrig och skulle kunna döda för lite halloumi men det blir nog typ en macka - "lyxigt".

jag höll på att faila inatt, jag tänkte, det kanske inte är så farligt ändå, jag kanske kan stå ut med att det blev som det blev. sen slog jag bort dom tankarna helt och sa åt mig själv att skärpa mig. det känns lite som att kicka ett beroende, att känna hur det kliar ända ut i fingertopparna, man kommer på sig själv att nästan ge med sig men än så länge har jag hållit upp, hållit mig borta. score, en dag. men en dag är en dag och sen blir det flera dagar, en vecka, flera veckor. förhoppningsvis.

sen kommer våren, allt blir bättre på våren eller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också alltid till våren. Till det ljusa, fina.