torsdag, augusti 20, 2009

JAG TROR ATT DET ÄR JAG OCH STENEN

det är tungt, bara tungt. lite som att andas med en sten över sig.
och idag sa vi hejdå och nu ses vi nog inte förrens det är dags och sen försvinner du igen och lite den där känslan av att ingenting är som det borde vara. jag saknar det mesta, och jag vill bort. börja om. ta mitt lilla pick och pack och mina kära gossar och hitta den där lilla stugan som jag har gnällt om hela sommaren som jag inte kommer att vilja ha på vintern när det inte är bekvämt och skönt och snart är den här, vintern alltså. men jag vet inte, jag känner lite att jag är klar med sthlm nu, det finns inte så mycket för mig här när jag inte kommer att gå i skolan på riktigt i år heller. men så är det ju det här, jag har ju ett liv här, eller livet blir komplicerat av att flytta. och vart ska man flytta, blir man liksom lyckligare någon annanstans när allt är som det är? det känns som att det saknas något och jag känner mig osäker på om det något finns i någon annan stad. det kanske bara finns i mig, jag kanske behöver hitta mig själv igen. för jag tror inte att jag är såhär, melankolisk, inte egentligen. för när jag tittar på gamla bilder så ser jag någon helt annan i dom, någon som är glad, som har allt.

jag tror att jag tappade bort det där allt.

Inga kommentarer: