fredag, oktober 23, 2009

MITT LIV I ORD

alltså jag har ju den här bloggen för mig själv, för att jag alltid har känt att jag kan avreagera mig lite genom att dra upp mitt liv i skrift, och på så sätt få ut det som jag tänker på. jag har alltid haft en dagbok, det började med en dagbok med ett plastlås och en regnbåge på med papper som luktade och skrev om skauterna (scouterna) och fia med knuff (nåt barnprogram), fortsatte med pappersformen till -99, då hamnade mitt liv på skunk för att sen övergå till bloggande och bli stay gold, ponyboy. det jag ville komma fram till, är att även om jag skriver för mitt eget välmående och för att antagligen förhindra ett psykbryt då och då, så glädjer det mig att det finns dom som orkar läsa. och jag tar åt mig av varenda peppande kommentar jag får! så tack.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Känner bara en stor lycka över att du börjat blogga mer frekvent! You go girl!

j sa...

jag vet inte hur jag hittade hit. jag minns inget alls. och mitt liv är långt från ditt och ändå kan jag inte sluta läsa, och känna. det är fint. fortsätt så.

Anonym sa...

Jag verkligen dundergillar din blogg, jag kollar den varje dag och hoppas på uppdatering. Du verkar vara en helskön person och en jävligt fräck och go mamma, sluta inte för guds skull.

och även lycka till med barnen :)

LE VELOUR sa...

du är fantastisk på alla sätt och vis. när jag skaffar barn en vacker dag ska jag göra som du, vara världens bästa mamma utan att glömma bort mig själv. det är så jävla grymt och så jävla bra och det gör att jag beundrar dig så otroligt mycket, det är så många mammor som blir enbart mammor och glömmer bort att vara en egen individ.

heja dig.

Anna sa...

Perta, du verkar RÅBRA! Jag peppar på dig på långt avstånd. Kämpa på, tror att du gör ett BRA jobb med livet

Maja sa...

och man måste bli bättre på att skicka peppande kommentarer. Jag tycker du verkar som en skitbra person och jag läser ofta din blogg.

Anonym sa...

jag gillar verkligen din blogg. du är världens coolaste morsa med världens finaste kids! /hemlig beundrare

elin sa...

med risk för att verka stalkig, så trillade jag in på din skunkdagbok för skitlängesen, tror det var när du just fått veta att det var tvillingar i magen, och sen dess har jag varit fast. respekt till dig och tack för att du delar med dig av ditt liv!

Anonym sa...

Jag är också fast. Jag är kvinna,28, singel och har inte några barn. Jag får kraft och inspiration av att läsa din blogg. Jag tycker också det är kul att du verkar ha liknade smak som jag:-)

arrested development, coconut records, söta saker, m.m.

/L

Anonym sa...

Jag är också en hemlig beundrare. Så fint hur du lyckas hålla ihop din vardag och handskas med alla dina små ursöta barn. Sen är du ju sådär omänskligt söt med, gosh. Tro inte jag är nån läskig stalker nu, haha.

elin sa...

kära nån, jag vet verkligen inte hur jag hittade din blogg, det var längesedan. Men du har liksom följt med mig och jag kan bara inte sluta läsa.
Du är så fin, verklig och sann! Påriktig liksom. Ingen fejkis.
Jag lär mig och inspereras av dig. Du är Som en storsyster.

Kram, verkligen!

Ellinor sa...

Jag hejjar alltid på dig perta

malin sa...

jag tycker att du verkar vara helt grym och hoppas att tönten som skrev det där om att du var en wt-morsa skärper till sig och fattar att det är modig du är och inget annat.

Unknown sa...

Du är precis en sådan tjej man önskar att man kände.