måndag, februari 08, 2010

EVERYTHING ALL THE TIME

jag tog en paus, en välbehövlig sådan, men nu är jag nog tillbaka. livet är ungefär samma som innan, lite mindre argt, lite mer bara vardag som flyter på, typ dagarna går, det blir ljusare och vi blir äldre.

(i pausen: grubblar och tänker ofta på hur folk ser på mig, jag borde inte bry mig, men jag redogör ändå in i minsta detalj för mig själv hur jag framstår som person. ett tag tänkte jag till och med att jag var tvungen att motverka hur jag uppfattas, ge mig själv lite guldkant eller en ärlig chans att inte tolkas som jag själv känner att jag framstår. men jag ger upp den tankegången, lite halvt, och lever med den lilla ångesten som det medför att skriva om mitt liv. för jag förstår, hur det ser ut, och det gör ingenting, för jag är rätt så nöjd nu. jag brukar väva in ord som jagklararmigjagärstarkjagärbra, och det är verkligen inte sant att jag känner så jämt, men det är nog så det är ändå, på sitt sätt.)

så jag kan fortsätta analysera mig själv, blir rädd för hur andra ser mig, för det är nog okej ändå, orden här är ren självhjälp. gå tillbaka och läsa, komma ihåg känslan och sen radera för att gå framåt eller något sånt. sen om jag uppfattas som en självupptagen, blåst, förvirrad, nerbruten bitterfitta på köpet så kan jag ta det, hoppas jag.

6 kommentarer:

m sa...

men så känns du inte! du känns ynklig och svag grubblande och velande, men aldeles aldeles underbar. du vågar blotta dig, för du verkar veta att du gillar dig själv någonstans mitt i den där smeten och det gör dig stark i det.

och det känner jag igen och därför läser jag igen och igen

Frida sa...

Du uppfattas inte som något av det du räknade upp. Jag uppfattar dig som en intressant person, smart och tänkande, reflekterande. En person man önskar man kände irl. Tack för att du bloggar!

Anonym sa...

Jag har gått in på bloggen då och då för att se om du har kommit tillbaks. Och idag så hände det:-)
Hursomhelst så håller jag med Frida! Du verkar vara en intressant och stark person!

//Lina

m sa...

alltså inser ju nu att det där kanske inte lät så himla positivt, men det var det! alltså att var ai kontakt med det man är rädd för och där man är svag och ändå gå framåt, det är bland det starkaste.

M sa...

Ser att vi är två M här som kommenterar ibland.
Det där är inte jag, hon från lkpg som du säkert vet vem det är. Det här är hon, jag alltså.

Men jag håller med. Såklart.
Du är bara stark. Och en förebild.
Och en bitterfitta. Kanske. Men det är jag också. Svårt att inte vara det ibland.

kmbrly sa...

mein liebling disch,
du gör min dag.