måndag, januari 10, 2011

ATT ÅKA BUSS I STOCKHOLM

jag gillar att åka buss när det går. i sthlm är det dessutom gratis om man har barnvagn, vilket jag ofta har när jag är ute och rör på mig. idag åkte både jag och anders, med båda vagnarna. dom som har åkt med vagn i sthlm vet att det kan vara rätt trångt, och idag var det just det, eftersom vi har en tvillingvagn och vanlig vagn = att vi tar upp större delen av bussens barnvagnsutrymme. idag, försökte vi trots det göra plats åt en som ville på med barnvagn efter oss. busschauffören sa att det inte gick, för att det var fullt, och valde helt enkelt att inte öppna dörren där man går på med barnvagnen. vi kunde ju liksom inte direkt tvinga honom heller.

men såklart skulle det ändå komma en tant och läxa upp mig och anders hur man ställer vagnarna för att inte ta upp hela bussen när vi skulle gå av. och trots att vi sa att vi hade försökt flytta oss och att det var busschauffören som sa att det var fullt så sa hon bara "NEJ! NEJ! NEJ!" till allt vi sa. med största säkerhet så hade hon suttit hela resan och bara väntat på att få säga sitt. att få veta bäst och med största säkerhet veta sjukt mycket bättre än oss, som hade skrikiga ouppfostrade barn osv. det sa hon såklart inte, det är ju inte deras fel att vem som helst får skaffa barn, typ folk med ringar i näsan, eller för liten mössa och sånt.

Inga kommentarer: