lördag, januari 29, 2011

TYP SOM EN MATBLOGG



inatt har jag sovit ca 5 timmar. sigge somnade vid halv sex igår, sov till tio, var vaken till lite över tolv efter en skrikfest från elva ungefär. sigge har skrikfest varje natt nu för tiden, han hatar helt enkelt att sova när han inte vill. sen sov han till klockan sex, och då fick jag ändå sovmorgon. ibland känner man att småbarnslivet är en fest, verkligen.

men nu, nu sitter han och mumsar i sig ägg och jag passar på att unna mig lite internet samtidigt för han är sjukt nöjd med sitt ägg och sina mackor. än så länge äter han allt. eller ja, inte allt, han är ju ett vegobarn. det är och gör inte love och arvid, dom gillar mest fiskpinnar och quorn i dillsås. arvid är i en period då han är skeptisk emot ny mat, vilket gör det sådär pepp att ens försöka ibland. love är i ungefär samma period, men han brukar gå med på att smaka, och oftast tycker han att det är gott men vill ändå inte äta mer. ost i alla former går bra, speciellt fetaost och parmesan, och oliver och sånt älskar dom också. men har man gjort typ en gratäng som tex den här (fast med quornfileer istället för kyckling) så låter det mest "den gillar jag inte alls!" eller "jag ska prutta på dig!" och då är det tom svårt att få i dom riset till, och dom brukar liksom gilla ris. förresten är den där gratängen så jävla god, så gör den.

aaaanyways, nu vänder sigge uppochner på tallriken så det känns som att unnartiden är över.

1 kommentar:

sofie sa...

haha, fabbig unge! så söt.