måndag, februari 21, 2011

NÄR NÅGON BARA BLIR ETT MINNE

det slog det mig, det som faktiskt ibland inte slår mig, hur människor bara förändras och blir minnen av vad som kunde ha varit.

det som slog mig var, att jag känner inte dig längre. det enda som binder oss till varandra nu är våra gener blandade och ibland tänker jag på hur lika ni är, eller var, som jag kommer ihåg dig. men det är bara minnen, ibland fina men nu tyvärr oftast dystra. till och med ditt sätt att skratta känns främmande, kanske för att jag inte har hört det på länge, eller kanske helt enkelt för att du har förändrats så mycket att du numera är en främling för mig, bara ord på en skärm, rent sakliga och helt utan känslor.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul för din kille att du bara ältar ditt ex. I mina öron låter det inte som att du har funnit kärleken igen.

Anonym sa...

klart man ältar sitt ex om det är ens barns pappa, och när han dessutom verkar bete sig som ett as (detta vet jag inte för jag känner er inte men uppenbarligen verkar han bete sig jävligt omoget, jag menar vem fan lämnar trötta barn på dagis bara för att man e så seg i plymen att man inte pallar träffa deras morsa i fem minuter????). har man inga barn (inget som binder en samman för all framtid) är det lättare att räcka fuckyou och inte bry sig. man kan väl vara kär i en ny kille men ändå reta ihjäl si på sina barns pappa. motsättning i det? nej det tror jag inte...!

perta sa...

hej anonym nummer 1,
det finns väl olika sätt att se på den saken. jag och krister, som är min nya kille, pratar väldigt öppet om hur relationen till joel ser ut och känns för mig eftersom det påverkar även vårat förhållande. han tycker inte att det är speciellt konstigt att jag känner att det är tråkigt att jag och joel inte kan ha en relation som fungerar, dels för våran skull som föräldrar till gemensamma barn och dels för love och arvids skull.

vi har ett förhållande där många olika parter är inblandade, tex så lever jag ju även med anders, som är pappa till sigge. betyder det att jag och anders inte har gått vidare? nej, inte direkt. jag skriver inte så mycket om anders och min relation till varandra eftersom den funkar vilket min och joels relation till varandra inte har gjort.

för övrigt så kommer jag inte att skriva mer om joel. att jag har gjort det fram tills nu har berott på en enkel anledning, att det har varit en så stor del av mitt liv att jag har känt ett behov av att ventilera kring det. det behovet försvann idag.

Anonym sa...

Jag tänkte bara skriva att jag tycker du är fantastisk. Att anonyma folk orkar kommentera och dömma dig efter det du skriver om ditt liv och hur du ser på sakerna i ditt liv säger betydligt mer om dem än om dig.
Jag har följt din blogg ända sen den låg på skunk och i mina ögon är du en inspiration. Ett bevis på att livet inte alltid blir som väntat men att man kan få det att bli bra ändå. Man behöver inte låtsas att det är så enkelt o glatt hela tiden. Det är så befriande att du kan med att visa den andra sidan också. Så tack för det. Du verkar vara en grym mamma och människa.
// J

Anonym sa...

alltså, så himla anifeministiskt att bah klaga på brudar som skriver ärligt om sina förhållanden. skittråkigt att folk utgår från att svartsjuka och sånt borgeligt skit är synonymt med kärlek. perta, du är fan smart och kool och en jävla skön förebild. keep it up. / lesbisk stalker

Emelinn sa...

Jag tycker du är grym.

nataber sa...

håller med din lesbiska stalker, hoppas livet blir lite enklare för dig snart. du är bra petra!