torsdag, mars 17, 2011

SUPERHJÄLTEN

inatt vaknade jag av att arvid skrek på mig att jag skulle komma. när jag kom in på rummet så låg han gömd under kudden och var jätterädd, han berättade att han hade sett något, att det var två stora gröna flugor som hade flugit över hans säng. en mardröm alltså. faktiskt den första mardrömmen där han kom ihåg vad som hade hänt och var uppriktigt rädd.

jag fick ligga hos honom i hans säng, han höll hårt i min hand och vi var vakna i säkert en timma. jag försökte förklara hur mardrömmar fungerar men det är inte världens lättaste att förstå när man är tre år och rädd. jag ändrade om alfons pappas ramsa från vem spökar, alfons åberg? till flyg du fula fluga, för du finns ju inte, och det verkade funka. det och ett glas oboj med extra mycket oboj i (egentligen så får man ju inte dricka oboj i sängen, och speciellt inte när man har borstat bort alla tandtroll).

jag blev helt plötsligt en superhjälte som vågade trotsa dom stora gröna flugorna och som räddade honom från allt det farliga. och det kändes väldigt fint.

1 kommentar:

Caroline sa...

Du verkar vara en sån fin och bra mamma! Och stark! Fortsätt så :)