måndag, april 04, 2011

PAPPERSKORG


till exempel såhär kan dom se ut, för dom som inte vet riktigt.

var ute på promenad idag. sjukt spännande, i know. men alltså, vad är dealen med folk som inte kan kasta sina saker i papperskorgen? vet dom inte hur dom ser ut? är det svårt att hålla i den där pappersbiten tills man går förbi någonstans där det är avsett att man ska slänga den liksom?
ba "nej, jag tror jag tar och hivar iväg min tidning rakt ut bara sådär, så är det inte mitt problem längre!". ärligt, mina större barn är snart fyra och till och med dom vet att man slänger saker i papperskorgen när man är ute och går. för gamla människor gnäller på yngre, att det är så mycket stök, "klottrande" och jag vet inte vad, men idag var det bara gamla som kastade sina saker rakt ner på marken. och det var liksom inte bara en enstaka, det var flera stycken.
jag är ingen trädkramare, men jag vet att det finns papperskorgar avsedda för skräp, dom hänger inte där som prydnad.

Inga kommentarer: