måndag, april 04, 2011

VARDAGSLIVET



ibland blir man liksom inte världens gladaste när man trampar på en liten hög med asvasst lego som ligger strategiskt utplacerat på golvet för att vara precis i vägen för ens framfart en trött morgon. love och arvid gillar inte det där med att städa sådär supermycket. igår tex, sa arvid att det var sakerna själva som hade stökat ner (kille 07 som ej vill städa).

(jag gillar liksom att ha lite ordning, inte så att man behöver vara pedantisk eller så, men så att man slipper att vada genom saker på golvet och snabbdiska innan mat för att det inte finns rena tallrikar, trots diskmaskin, och sånt. jag gillar även den ordningen eftersom om saker är borta så frågar alla mig - den allvetande mamman. mössor, vantar, snusdosor, favoritbilar och kläder hör till favoritkategorin av saker som försvinner spårlöst hela tiden. då är det skönt att istället för att panikleta innan dagis, jobb, sängdags, bara kunna plocka fram grejerna liksom, eller iallafall informera vart sakerna finns. inte för att det är mitt jobb eller så, men ändå, skönt.)

nu är det inte min vecka, och då blir det istället väldigt fint att se små saker som påminner mig om allt fint som vi har gjort i helgen och veckan. som en liten legogubbe instoppad i ett grönt "hajfångarnät" eller ett gäng indianer, soldater och diverse platsgubbar på badkarskanten. för övrigt har love slagit ihop indianer och soldater, så nu för tiden så leker han med sina idioter.

Inga kommentarer: