onsdag, juli 06, 2011

DETOX. DET ÄR SÅ JÄVLA TRÅKIGT.

jag har börjat äta enligt lchf för att jag är en sockerjunkie. är inne på dag 3 av ovisst antal dagar.
alltså jag fattar inte hur folk kan äta såhär jämt. just nu äter jag fett med lite extra fett och så lite fett på det. och broccoli. jag gillar broccoli, men när jag slutar med det här så kommer antagligen att avsky det. och ingen frukt äter jag heller. inget som ens är i närheten av sött. bara fett och salt. så jävla ovärt.
imorse vaknade jag med huvudvärk, typ hjärtklappning, skakiga händer. dom andra dagarna har jag bara tänkt på socker hela tiden, men idag, gud jag ville dö typ. det är helt jävla galet att man ska må såhär bara för att man slutar äta socker.

jag slutar alltså inte för gott, men jag tänkte att jag skulle sluta med det här unnandet varje dag. kakor, kex, glass, smågodis och så lite läsk på det. jag överdriver inte ens, det är precis så jag har ätit. och idag är det precis vad jag vill ha, allt det där. hoppas att jag står ut. sockerdetox = ej kul.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Åh jag vet precis hur du känner dig. Jag körde GI en sväng, men pallade bara med 4 dagar, till slut vågade jag inte köra bil för jag var så yr och mådde fruktansvärt illa. När jag väl slutade och åt en portion pasta så mådde jag sjukt mycket bättre på en gång. Men att man mår dåligt av att sluta med socker tyder ju verkligen på att man är beroende och det smärtar när abstinensen ska försvinna. Hoppas du står ut längre än vad jag gjorde, det sägs ju att man ska må skitbra när man väl kommit över den värsta abstinenströskeln!

heidi sa...

en kompis till mig som pluggar till läkare säger att sockerabstinens ska försvinna efter 24 timmar. jag tror att abstinensen man känner efter 24 timmar är mest psykisk, eller att man är van vid att äta ofta. jag började äta regelbundet, då blev jag inte lika sockersugen. :)

perta sa...

ja alltså mitt värsta sockersug kommer efter att jag har ätit och trots att jag är mätt. för tidigare så har jag ätit efterrätt i form av vad som helst med socker i, nu gör jag inte det längre, så då är det jobbigast då.
typ som när man förknippar cigarettsug med känslor och tidpunkter på dagen då man brukade röka.

Clara sa...

Ramlade in på din blogg via en länk från Elina, och kände att jag ville kommentera.

Har också ett galet sockersug, och har aldrig lyckats bli av med det, har testat gi och lchf och allt sånt. Läste någonstans att sockerberoende är lika starkt som heroinberoende!

Men, med risk för att låta jätteflummig, så har jag faktiskt bokat en hypnos-tid. Min mamma, som är lika sockerberoende om inte mer, testade det för ca en månad sen och har sen dess inte varit sugen! Det är rätt dyrt, men hon behövde bara gå en gång, så det kan ju vara värt det. Ville bara tipsa!

Men såklart, lycka till med lchf:andet!