fredag, juli 08, 2011

PÅ SEMESTER

är inne på dag 5. evighetsveckan.
och jag håller inte på reglerna längre. igår åt jag och krister varsin hamburgare innan vi hoppade på tåget till linköping med alla barnen (det är för övrigt helt sjukt när man samlas runt alla på samma gång, då är det verkligen ALLA barnen, inte för att dom var stökiga eller så, bara för att vi blir så många. nu när vi åkte tåg så hade vi bokat sju platser liksom). MEN, bröd liksom, och socker. säkert massor socker.
nu när jag har ätit kolhydrater så avstannar viktnedgången tillfälligt. just att gå ner är inte den stora grejen i mitt fall, det är ju sockret, men jag vägde mig ändå när jag kom hit och jag har gått ner 2 kilo sen förra veckan.

bestämde mig hur som helst att det är okej att äta frukt, och framför allt jordgubbar. orkar inte med fettet och att allt bara är salt. sockersuget har minskat, det är när jag är hungrig som jag är som mest sugen, så jag försöker låta bli att vara hungrig helt enkelt. småäter inte på samma sätt heller, just för att jag inte proppar i mig en massa utfyllnadskost i form av socker.

jag saknar att baka, men bakar jag så lär jag vilja äta också. får väl införa lördagsbakning för mig, typ som lördagsgodis för barnen. för krister så är läsken värst, den saknar jag knappt alls.

Inga kommentarer: