måndag, augusti 08, 2011

FACEBOOK+SKUNK=SANT

facebook har blivit min nya skunkdagbok. jag skriver menlösa statusuppdateringar, mest om barnen (obs, ej menlöst!! men lets face it, jag skulle själv bli galen av att ha någon bland mina kompisar som ba "idag sa mitt barn prutt, dä va gullit!" och som skriver om sånt varannan minut, vilket jag gör..), om mat och om att verka spännande när man inte är det. typ "ser häftig film" betyder i verkligheten "orkade inte klä på mig, är för tjock för att röra på mig, fastnade framför beck och orkade inte byta".
om man kollar min skunkis så skrev jag hela dagarna, jag fattar inte hur jag hade tid, men jag hade inte fyra barn då, kan va det.

på tal om det, den här veckan är det bara jag, krister och tuva hemma. såhär tyst har det inte varit på länge. inte så här lugnt heller. så vad gör jag då? jag bestämmer mig för att göra om i vardagsrummet. nu ligger allt på golvet. det kanske inte var så genomtänkt.

Inga kommentarer: