onsdag, augusti 10, 2011

TJOCKISGUBBEN


andra ba "eeeh, han är ju ingen picasso direkt...".  
jag ba "det här är det finaste jag har sett någonsin!"
för det är det.

jag älskar när love och arvid ritar. som här. här har arvid ritat bowser. 
love och arvid är sjukt bra på att spela tv-spel och älskar bowser. han är helt enkelt ond och ball. eh jag menar, cool (hade jag sagt ball så att barnen hade hört så hade dom antagligen sagt "du är inte cool mamma!" nu). 
så, då ritar dom alltså bowser. och dinosaurier. och nyckelpigor, randiga sådana. ibland ritar dom stenar och ibland ritar dom tågräls.
jag gillar när dom ritar saker med ansikte. saker som har ögon och mun och vassa tänder. 
jag försökte visa love hur han kunde rita sin pappa, så jag ritade en huvudfoting, tänkte att det går hem med huvudfotingar hos barn. but no, blev dissad. han ba "eh, pappa har faktiskt en kropp också..!". så, jag ritade en ny gubbe med ett runt huvud OCH en rund kropp bredvid huvudfotingen. 
då tyckte love att gubben jag ritade var en tjockis och att huvudfotingen kunde få vara joel ändå. 
vem var tjockisgubben tyckte love? 
jo, jag.
tack barnet.

Inga kommentarer: