måndag, januari 30, 2012

JAG BLIR MER LESS NÄR FOLK FÖRUTSÄTTER ATT JAG HAR EN TJEJBEBIS

pga kläder, än om dom säger att hon är en kille pga utseende.

love och arvid var tjejbebisar, sigge var en tjejbebis, och nu är tuva en killbebis. why? hon har en brun overall. och vi ställde verkligen till det för en dam på tunnelbanan eftersom tuva även har en svart mössa med lite rosa på. alltså var det helt omöjligt för henne att lista ut om det var ett tjejbarn eller killbarn.

och som att det spelar någon roll. jag ser liksom inte en snippa när jag tittar på tuva. jag ser min bebis. och jag ser inte en snopp när jag tittar på love, arvid och sigge. jag ser mina barn.
det är väl inte förolämpande att folk inte vet könstillhörigheten på ens bebis/barn, det är väl mer förolämpande att dom försöker veta, som att det vore det enda som spelar någon roll.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag har väldigt svårt att tänka på barn överhuvudtaget som annat än just BARN. nu har jag en i magen och jag tycker det är så sinnessjukt jävla trist att ständigt få "vet ni vad det blir?"-frågan. Jag ba "ja, en bebis" och jag vill fan inte ens berätta om ungens kön när den väl kommer ut. överdrivet må hända, men det är känslorna.