måndag, januari 30, 2012

OM JAG I FRAMTIDEN ÖVERVÄGER FLER BARN

så ska jag läsa om den här dagen och påminna mig själv om att det räcker nu.
för imorse så vaknade sigge och arvid vid tjugo över fem. det efter att sigge tyckte att det var en bra idé att vara uppe mellan 02-04. bristen på sömn är alltså nummer ett på listan.
och barn som inte sover blir sådär glada och lackar ur över det mesta. osten smakade konstigt, det fanns inga mjukmackor, det var inte tillräckligt mycket mjölk i glasen eller smör på mackorna, vi hade ingen yoghurt. nummer två är alltså barn är griniga, oavsett vad du än gör för att göra det bättre.
nästa fight, gå ut. det tog en timma att komma utanför dörren. för loves ena vante var borta. och ingen annan vante dög.
arvid somnade, sigge somnade. tuva började gråta. love skrek. vanten var borta. mamman svettades. till slut kom vi ut, och när vi skulle gå in så ville dom inte gå in.
och bebisar bajsar. det är såklart okej, alla bajsar, men ibland verkar det som att dom gör det med flit. tuva tex, sparade sitt bajs i två dagar när hennes pappa var hemma, och sen bajsade hon tre gånger innan lunch idag när bara jag var hemma. jag känner igen en konspiration tuva.

och nu kommer jag liksom inte på fler grejer, för nu har dom lugnat sig och varit rara och fina hela eftermiddagen. och tuva har sovit i över två timmar. det var massor mer, det var en lång lista. men dom gör ju så, dom små liven. dom är ju liksom underbara större delen av tiden. för att man ska glömma allt det där andra.

Inga kommentarer: