fredag, januari 13, 2012

JAG KOMMER INTE ATT BLI SYSLÖJDSLÄRARE

tänk om jag hade varit lika bra på att blogga som jag är på att säg typ, göra ingenting? (då hade jag varit jättebra alltså.)

jag behöver en sysselsättning, jag försöker fundera ut min grej. vad min grej är. vad jag vill att min grej ska vara. funderar på att lära mig att virka. eller sticka.

sen kommer jag ihåg den där sockan som vi skulle sticka i åttan, den som gav mig ett svagt g i syslöjd den terminen. den som var felstickad redan från början, och som var ca 4 centimeter lång.
kanske försökte jag göra en barnsocka. kanske var det så. eller snarare prematurbebissocka. för det var ungefär så mycket fot som den hade täckt. och egentligen hade den ju inte ens någon botten, så mer som en kroppsstrumpa. åt ett litet djur kanske.
AJA, ni fattar. jag är pysslig men jag har cirka noll tålamod. det ska gå snabbt, det ska bli klart. resultat direkt.

jag gjorde ett "personlighetstest" för att genom konstiga frågor få reda på vad mitt framtidsyrke "borde vara". det blev typ skribent eller artist. och jag fick även veta hur jag är som person på köpet. tänker inte kommentera det resultatet. för så är väl inte jag. eller.
känslan är lite som att läsa ett horoskop och tänka "ja, jo men kanske, kanske är det precis såhär det kommer att bli alternativt såhär det är!". så försöker man relatera. för att hitta det man letar efter. som i mitt fall hur framtiden ska se ut.

2 kommentarer:

heidi sa...

om du vill lära dig sticka/virka och snabbt vill ha resultat, rekommenderar jag stora stickor och tjockt garn. då går det skitfort. och att i början endast köra på rätstickning om du stickar eller vanliga fastmaskor om du virkar. många tycker dessutom att virkning är lättare och går fortare. asså jag kanske skulle bli syslöjdslärare?!?!

sofie sa...

börja sticka! bättre terapi och sysselsättning får man leta efter. jag var värdelös i skolan på det, men nu tack vare ett gäng stickor o garn från mormor, http://www.garnstudio.com/ och youtube så kan jag det bättre än på den tiden iallafall!