söndag, januari 01, 2012

SUCH GREAT HEIGHTS

jag fattar inte den här grejen längre. "nästa år ska bli mycket bättre/gladare/mer av allt", i dont get it. jag har också skrivit så många gånger själv, har alltid hoppats på bättre år. men nu, nu känns det bara som att dagarna flyter ihop till en stor massa och hade det inte funnits årstider så hade allting varit precis samma.
min tillvaro är ganska händelselös men mysig och trevlig. ett jämnt mönster; jag är kär och oftast glad. väldigt känslomässig senaste tiden och fulgråter åt allt. och allting är sådär svennigt "lagom".
jag är inte van med det, jag liksom väntar lite att marken ska öppna sig och sluka mig och det kanske händer - världen ska ju gå under någon gång i år sägs det.
men än har inte jag gått under och det är väl det som räknas. att trots alla dåliga dagar så står jag upp nu och vardagen funkar. jag håller ihop, hjärtat håller ihop.
men det var ju ändå jag som hittade lite av styrkan i mig själv och kanske någon annan, det har ju inte så himla mycket att göra med att det blev ett nytt år igen.

Inga kommentarer: