söndag, januari 22, 2012

TILL DIG PAPPAN PÅ IKEA

satt och åt med love och arvid på ikea igår, när en äldre pappa som stod och segade i kön bredvid vårt bord sa "man får passa sig för att skaffa barn för tidigt, då får man två på en gång!" till sin son på typ 12-ish år. 
pappan log som att han hade sagt någonting jättesmart. och jag bet mig i läppen och fortsatte äta. 
för här hade jag ändå den goda smaken att inte säga något dels för att jag var med mina barn och för att han var med sitt, vilket visserligen inte spelade så himla stor roll för honom.

okej, för det första. jag var liksom 23 när jag fick love och arvid. det är inte så himla ungt. visst, yngre än många, jag kan ge honom det, men jag är inte en sämre mamma för det. 
sen liksom, vaddå två på en gång? för att få tvillingar har ju så jävla mycket med ålder att göra? eh, not so much. och det är ju inget fel med att få tvillingar, love och arvid är ju inte dåliga barn för att dom är just tvillingar.

jag skulle liksom bara vilja veta vad som var hans problem. vad han tänkte att han ville förmedla till sin son. "bara så du vet så har jag skumma tankar om andra människor som jag gärna säger bredvid dom, och bredvid deras barn. och till dig, så att jag fuckar upp dig också".

3 kommentarer:

heidi sa...

vilken röv.

Nikki sa...

vilken idiot.

Men, om jag inte minns helt fel, så spelar ålder in ibland. Men då är det oftast ÄLDRE som har större CHANS (inte risk, chans, för det är helt crazy häftigt att få tvillingar tycker jag) Fast det är nog när det är tvåäggstvillingar, vet inte vad dina är. De är ju onekligen lika varandra men det kan ju tvåäggs också vara?

Och jag tycker inte heller du var särskilt ung. en 16 åring är ung.

perta sa...

jo det stämmer, så är det ju faktiskt. ålder, hur många tidigare barn man har, arv osv.
love och arvid är tvåäggstvillingar, men jag tror att det är så att man egentligen inte kan veta 100% säkert om man inte gör något test. för mig spelar det ingen roll och visst dom är väldigt lika, men samtidigt väldigt olika.

ung för att bo i stockholm kanske, men ålder spelar ju egentligen ingen roll.