torsdag, mars 22, 2012

Och hjärtat dunkar utan slut.

Det finns en låt, som jag lyssnade på hela tiden när jag blev kär. Och jag lyssnar på den nu igen och känner att jag hade inte kunnat säga det själv, men det är typ så jag tänker.

Hanna Hirsch - Kanske, Kanske

PSL | Myspace Video


"Och kanske, kanske kommer inget av det här att vara det vi räknar när vi räknar ner. Och sakta, sakta, bit för bit så har vi kommit ändå hit och allting som du är försvinner när du är här."

Jag längtar tills jag blir hel igen, tills vi blir hela igen. Det känns i hela kroppen.
Jag vill ha det. Jag vill ha det där igen. Gräset, solen, du. Och saknaden varje minut utan dig.
Jag försökte stå emot då, jag försöker stå emot nu. Tänkte nog att det får inte göra ont igen, vill inte skrapa mina knän igen. Är rädd för sånt där som jag älskar.

Inga kommentarer: