lördag, december 15, 2012

Lite perspektiv tack

När jag läste att folk är SERIÖST upprörda över att det klipps i Kalle Ankas jul så kände jag hur min hjärna vrålade ett avgrundsvrål och tog semester. Orkar liksom inte mer. Först pepparkakor, nu detta.
Borde man inte inse att man lever ett ganska skyddat liv om man blir sjukt kränkt och upprörd över att tre sekunder av Kalle Anka klipps bort? Eller om man går i taket för att en skola inte har pepparkaksgubbar med i luciatåget?

Idag är rasism så äckligt okej i Sverige. Vi har ett rasistiskt parti i regeringen som växer sig allt starkare.
Det heter att man är så rädd för att det som är svenskt ska försvinna. Allt man vill är ju bara få behålla nidbilder och säga negerboll, för det är tradition (ingen som känner att det är lite underligt att vilja ha kvar dessa "traditioner" liksom?).
Man har blivit stolt över att man är Sverigedemokrat, men om någon kopplar ihop det med att vara rasist så backar man och menar att det inte är samma sak. Men guess what, det är det.

Sverigedemokraterna är ett främlingsfientligt parti, och det finns ingenting som är folkligt med främlingsfientlighet. Det är inte att försvara traditioner, det är att säga att det här är mitt land och du får inte vara här för du är inte svensk.



1 kommentar:

kittypryde sa...

Word sister. Har rantat detta på twitter så mkt att jag känner mig blå i huvudet...