fredag, januari 18, 2013

Förlåt kvarteret

Älskar det här: att man måste vänta fem månader sen senast man sökte vårdnadsbidrag innan man kan söka vårdnadsbidrag igen, trots att man har samma förutsättningar som tidigare och fortfarande uppfyller deras krav för att få ersättning. Förstår inte poängen med det?

Förutom det så har den här dagen varit bra. Barnen spelade musik i Tuvas säng och vi plockade fram alla instrument som vi kunde hitta; maraccas, trumma, trumpet, xylofon, melodica, tamburin osv.
I cirka tio minuter så hatade nog alla grannar i kvarteret oss. Sen tröttnade barnen. Eller blev döva. Men det var fint, på sätt och vis. Dom var väldigt engagerade kan man säga.



Jag har även varit letat efter en baddräkt och/eller möjligtvis en väldigt fin bikini, men hittade enbart en bikini som lovade att ge mig den "perfekta klyftan" samt tillhörande bikinitrosor som såg ut som string, fast med stringen fram. Såg sjukt obekvämt ut i alla fall.
Och den enda baddräkten som jag hittade såg supersnabb ut, lite som att jag hade behövt köpa till en simmössa och vattenglasögon för att få ha den på mig. Oy vey.

Inga kommentarer: