torsdag, juli 15, 2004

JEHOVAS

01:29

jag borde gå och sova snart. jag vill nog inte sova egentligen. hmm. igår gick jag på stan helt själv påväg till bibblan. då sprang ett kvinnligt jehovas vittne ifatt mig o pratade länge med mig om gud o att tro o inte tro o att förinta icke-troende när gud gör jorden till himmelriket.

jag: men måste alltså gud vara en man då?
jehovas: ja. det är självklart. mannen är den starkaste o det var ju inte så att gud skapade eva först.
nej. han skapade adam o gjorde eva till ett komplement till mannen.
jag: så du menar alltså att mannen är starkare än kvinnan o kvinnan bara är till för att kompletera o behaga mannen?
jehova: ja. det är klart att mannen måste lyssna på kvinnan i ett förhållande, i en familj och så men det är mannen som beslutar i slutändan.
man kan ju inte ha två kaptener på en båt till exempel. man kan ju inte styra åt två håll. det vore ju tokigt.
mannen måste ju bestämma. så är det. det har gud bestämt.
jag: alltså, gud är en man som har bestämt att männen ska bestämma o kvinnan ska finnas till hands, hjälpa till o behaga?
jehova: ja. ungefär så.

vi pratade även länge om evolution vs. gud. vet ni? det finns forskare som har tagit fram bevis på att i slutändan så var det gud som skapade allt. vet ni en sak till? dom forskarna var också jehovas vitten. så nu vet jag vad jag har att vänta mig om jag inte ansluter mig till jehovas inom en snar framtid. gud kommer att utesluta mig ifrån jorden o jag kommer att förintas. dessutom kommer jag aldrig vara jämnlik mannen. det har gud också bestämt. tack då gud.


nu är jag lite konstig i huvudet men inte trött än. jag drömmer bara konstigt nu för tiden. obehagligt som gör att jag inte kan sova så bra. det är nog för att jag inte mår så bra annars heller. jag tänker alldeles för mycket. måste sysselsättas. inte tänka på att kärlek o att jag får ha ont. dom orden tog emot. kär. sådär så att man nästan tappar luften.

01:47
natti nu. lycka till imorgon, eller om ett par timmar, mr/gangsta. t! ;)

12:20
ey yo. jag vaknade nyss. har försökt att lyssna på thursday - full collapse i datorn men det separ sig bara. jävla skit. den skivan är king o gör mig alltid glad. fast jag mår faktiskt bättre nu. vaknade imorse utan att känna att allt är meningslöst. o så åt jag en god nektarin till frulle också. o det är sol ute! det känns som att det kanske börjar bli bättre. oh. jag behöver det bättre nu.

17:00
EFTER ARVIKA-SAMTAL: KUL KILLE 04. jävla skit. du vet att jag blir ledsen så sluta tack. vi är fortfarande vänner ändå. men nu är jag ledsen igen. tack då.

nu tror jag att thursday-skivan funkar igen. lite datorvåld löser allt. o nu har jag sett extra materialet men deras videor funkade inte i min dator. eller så var det kanske så att jag inte orkade vänta längre o tryckte på stopp. STREETS FILLED WITH NOISE / EACH PERSON CONTROLLING A MACHINE

18:53
JAG PILLADE BORT ETT PLÅSTER IFRÅN MITT ARMVECK. NU BLÖDER DET O GÖR ONT. JAG PILLADE BORT LITE SKORPOR OCKSÅ. O MINA HÄNDER SER JÄTTESMÅ UT IBLAND. VERKLIGEN SMÅ O GANSKA SÖTA. hihi.

21:14
nu har jag varit hos mina föräldrar i två dagar. jag trivs faktiskt ganska bra här nu. det finns mat o godis o chips. o så är det lugnt här. o det finns en dator, visserligen med modem men bättre än ingen dator alls. o jag har varit hemma o tittat till min lägenhet i 20min idag när pappa var tvungen att åka in till stan o köpa snus. hemma hade jag ett fint meddelande på telefonsvararen som räddade min dag igen. nu slipper jag vara rädd för att förlora min vän för nu vet jag att jag betyder mycket för honom. mitt humör går som en berg-o-dalbana just nu. nu är det bra iallafall. potatischipsen o meddelandet peppade igen.

22:45
IDAG SPELADE MIN PAPPA PÅ TRAV ÅT MIG. JAG VANN TRETTIO KRONOR. WHEEHU! MAN KANSKE BORDE BÖRJA MED SÅNT. JAG KAN JU ÄNDÅ LITE. FÖRSTÅR MIG PÅ SYSTEMET O PROGRAMMEN IALLAFALL. NÄR JAG VAR LITEN KUNDE JAG ALLT OM ALLA HÄSTAR O HUR BRA DOM VAR O SÅ. DET ÄR FÖR ATT JAG ÄR ETT LANTBARN. VI ÄR SÅ KANSKE.

23:43
anna o jag klädde ut oss till indisar en kväll.

Inga kommentarer: