onsdag, oktober 06, 2004

ERASE/REWIND

ok.
jag kom hem förra torsdagen ifrån joel efter nästan en hel vecka med kärlek o pussar o åt potatis på steves med therese för att bli på bättre humör.
separationer är svåra, jag hatar att åka hem ifrån joel eller när han åker hem ifrån mig.
iallafall, på fredagen bestämde vi oss för att vi skulle dricka vin o hata linköping lite till.
så satt vi där, i therese lägenhet o tittade på simpsons o tyckte lite synd om oss själv för att vi hade tråkigt.
så kom therese på att "fan petra, vi drar till stockholm!".
så vi ringde johan o johan är typ alltid snällast o kanske lite för snäll för sig själv ibland så han kom med en bil o körde oss till mettan.
vi stannade kanske tio ggr o kissade för att jag o therese hävde i oss vin o sjöng.
o så rökte vi på bensinmackar för det får man inte.
well. mettan o joel kickade ass.
så träffade jag andreas, en annan johan o såg en tv4 kändis.
han som pratar norrländska på äntligen hemma. O-M-G!
o sen drog vi in till stan, åt pizza med "hej jag vill diskutera feminism" o rosa mössan som först ville bjuda oss på efterfest o gratis sprit o sen ville han bara slåss med joel.
tomten kom förbi också i en bil o gav johan en häst som jag tog o kallade för den sneela heesten.
det var fint.
vi letade efter bilen i gamla stan o jag tittade på båtar o var nöjd.
jag saknade u-båtarna men men. man kan inte få allt.
så sov vi i bilen o det var kallt o trångt men värt ändå.
joel följde med till linköping o nu har vi levt som sambos jättelänge. fast med ett uppehåll på ett o ett halvt dygn.
o snart är vi sambos på riktigt, på heltid!


idag har det inte varit så spännande.
joel åkte hem. buhu.
o tengil kräktes hundmat när jag följde med hem till landet.

det har visat sig att stockholm kommer att bli trevligt.
jag har träffat folk nu o jag kommer att ha folk att leka med när joel är borta också.
om inte jag kan åka till uppsala nästa vecka så dööör jag!
för sen far joel till österrike i typ tio dagar.
o det är ju som en evighet. nästan.
allafall så kommer vi inte att kunna prata med varandra o det kommer att suga.


snart far jag!


18:14

hjortron-yoghurt hjärtas väldigt mycket av mig!
snart ska jag baka kladdkaka också.
när jag är hemmafru i stockholm ska jag baka mycket kladdkaka till min man.



20:33

jag hatar när man blir ledsen utan att ha någonting att egentligen vara ledsen över.
o så blir man låg för att det känns töntigt att man gnäller när allting egentligen är jättebra.
snart bor jag i stockholm i en jättefin lägenhet ihop med joel o han är världens bästa o i love him.
o snart kommer jag att ha pengar så att jag kan göra lite saker som jag har velat göra typ som kanske åka till bulgarien i vinter o så kan jag köpa en dator o en kamera. o skivor. massor med skivor.
men jag är ändå ledsen.
eller mera tom kanske.
det känns säkert bättre om ett litet tag men just nu så suger det ganska mycket.
mest för att jag borde ha gjort saker o fixat iordning allting så att jag kan flytta så fort som möjligt så att jag kan få någonting som känns som hemma igen.
ekholmen o lägenheten jag har nu känns bara jävligt o grått. linköping också.
alltid samma jävla skit o samma jävla skitmänniskor.
det finns iofs underbara människor som lättar upp tillvaron lite.
som therese, sandra o mackan.

just nu vill jag bara bort o till stockholm så att det känns som att jag har hittat hem.
allting känns alltid bättre när jag är där.

Inga kommentarer: