torsdag, december 13, 2007

YOU'RE THE GOOD THINGS

imorse var vi på bvc. jag kan glädja er alla med att mina barn har klarat 6månaders-kontrollen och fått vaccin igen (dom var jätteduktiga). dom väger ca 8kg styck och är 67,5cm långa. men men, det var egentligen inte det jag skulle skriva.
på vägen hem så läste jag alex schulmans krönika. om man kan kalla den för det. den handlade om nyblivna föräldrar. ALLA småbarnsföräldrar är överbeskyddande och vägrar låta någon annan ta i ens nyfödda barn. alex får mig att fundera - är det jag som är konstig som slängde mina nyfödda knoddar i famnen på alla mina nära och kära när dom ville hålla? är jag det? kära nån, nu kommer jag att grubbla. för alex säger ju att ingen nybliven förälder gör så, alla nyblivna föräldrar ser i princip ner på alla andra, tvångsmatar sina ledsna barn osv osv. ja herre jebus, jag är förvirrad. nog om det. jag har redan glömt bort vad jag blev så upprörd över från början. bra va?

jag är för övrig mätt och belåten. idag lagade jag het potatissallad från arla.se. jättegott! den var inte speciellt stark så om man vill ha det starkare får man nog slänga i en massa chili själv. och när jag ändå skriver om mat så kan jag berätta min plan om att göra kladdkaka/brownie med pepparmint/vit choklad-glasyr och krossade polkagrisar ovanpå som strössel. igår roade jag mig med att skriva ihop ett eget recept som jag tänker testa i helgen.
min blivande framtid som nya leila kommer att gå galant. nästa höst börjar jag förhoppningsvis min konditor-utbildning och sen kommer halvrunda perta bara ett minne blott. ni kommer se mig susa fram över ängarna med/på min då nyinköpta gaffeltruck. jag ska ha tjockiscapé på mig. yey!

ps. tänkte att jag skulle bjuda på en liten låt, nämligen modest mouse - float on. det kanske verkar lite tråkigt att jag väljer just den när det finns så många andra mm-låtar som också är bra men den här låten får mig att tänka på min lillasyster som är i inden och som skickade ett gulligt sms till mig idag.



saknar dig! ds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaaaa för vet du, alex har ju alltid rätt! ;) har han ens själv barn me sin fruga? i dont think sooo
ja va inte orolig varken första andra eller tredje barnet så ja tycker mr. s ska komma tillbaka när han själv fått kids!
btw är dina ungar grymt fina!

Anonym sa...

hahaha måste börja spara pengar så att jag kan köpa en gaffeltruck till dig i examenspresse! du kommer hitta den stående på vår parkering med en stor rosett på efter en skattjakt i skafferiet där ledtrådarna är gömda i sockret, mjölet, kakaon och bakpulvret :*