tisdag, december 18, 2007

JULJULJUL

arvid

love


det är jul om mindre än en vecka (thank you for stating the obvious..). jag är fylld av värsta julstämningen. det hör alltså till det ovanliga. i vanliga fall brukar julstämningen infinna sig i liten dos när jag kommer hem till mina föräldrar och det luktar julmat och julgran. lite julfeeling men inte mycket. och det känns ledsamt att man någonstans tappade bort det där magiska.
när jag och min syster var små en jul så smög vi upp när mamma och pappa gjorde julskinka på kvällen, vi fick smaka och klämma på paketen under granen. vi hade på oss nattlinnen à la jultomte. det är skumt att man minns sånt.
julen var så mycket mer förr och jag tror att det kommer att bli samma sak igen nu när vi har barn, man kommer att uppleva julen genom deras ögon. ja, kanske inte i år då, arvid och love kommer att vara nästan 7 månader vid jul och antagligen kommer dom att uppskatta allt papper mer än själva julklapparna. men om nåt år, eller några snarare. när jultomten kommer och hälsar på.
det värmer i hjärtat när jag tänker på att jag ska få se mina barn växa upp och jag ska lära dom allt jag kan! kanske inte allt då. bara dom bra sakerna. åh, nu blir jag alldeles blödig.

2 kommentarer:

Sofia & Petter sa...

Söt blogg Petra, men jag måste ju säga att det är ännu sötare barn.
Tycker det är rolig läsning! /Sofia från Linköping, du vet?!

Kjell Tina sa...

perto, får jag länka din blogg i min blogg?
håller på att utåkar min länklista och vill ha med din.