söndag, december 16, 2007

SANTA BABY

det finns få filmer som får mig att bli så peppad på julen som elf.


den är så himla funny och fin. jag önskar att det fanns bebiself-dräkter, då skulle love och arvid få varsin utan tvekan. nu har dom en tomte-dräkt och snart en pepparkaksdräkt till jul. man måste få vara julig och passa på nu när man kan ta på dom saker utan att dom har nåt att säga till om. haha, taskiga mamman! men men, jag kanske klär mina barn i tveksamma saker men jag skulle aldrig aldrig göra som mamman vi såg vid tunnelbanan i vårberg! hon stod och bråkade med vad jag tror var barnets pappa och sa att hon skulle ringa till soc så fick dom komma och "hämta honom". jag ville typ gå fram och slå henne i ansiktet. vafan liksom! jag ville ta barnet ifrån henne själv. jag kan känna såhär: när barnen är jätteledsna och bara gråter, gnäller eller tjurar för att jag lyfter bort dom från alla spännande sladdar som vi har så kan man behöva en paus, en dusch i en kvart, en kort promenad, bara någonting för att få en paus då inte allt handlar om love och arvid utan bara om mig. jag skulle aldrig någonsin säga att jag ville att soc skulle komma och ta mina barn ifrån mig! vissa borde inte få ha barn. man skaffar liksom inte ungar för att dom är gulliga. isåfall kan man lika gärna skaffa typ en eremitkräfta.

5 kommentarer:

Margherita sa...

haha, kul var det men julstämning vette fan.

perta sa...

haha, klippet kanske inte är så mycket julstämning, jag tog det mest för att det var roligt. men filmen i sig är faktiskt väldigt julig, jag svääär! :)

Anonym sa...

javene... jag skulle nog kunna skicka soc att hämta ungarna som ett practical joke. men inte om jag var sur antagligen.

perta sa...

ja joel, det skulle ju vara jättekul. verkligen.

knäppo.

Margherita sa...

hehe, ok, kanske får kolla in den då.

Jag läste för ett tag sen om nån som hade skickat soc på en familj för att hämnas på nåt. De blev av med sitt barn i ett år. Jag hade inte skrattat.