tisdag, januari 29, 2008

THAT'S AMORE

eftersom jag är lite kär i mat-niklas så bestämde jag mig för att testa ett av hans recept idag, nämligen raketpizza. det blev så sjukt jävla gott så därför bestämde jag mig för att tipsa om det här:

RECEPT 4 PORT:
4 libanesiska tunnbröd

tomatsås:
en burk passerade tomater (ta så mycket tomatsås du vill ha själv, vi fick mer än halv flaskan över. vi tog en flaska ardita - passerade tomater med basilika, fett värd!)
en klyfta vitlök, oregano, salt och peppar

topping:
2 påsar mozzarella à 200g
fetaost (icas egna är sjukt god)
ett par halverade körsbärstomater

grädda pizzan i 180 grader med grill högt upp i ugnen och var noga med att passa den för på slutet går det snabbt. vi tyckte att våran såg lite plaskig ut så vi höjde till 200 grader precis på slutet och då blev den perfekt.

om man gillar ruccola lika mycket som jag som gärna skulle ha ruccola på och till allt så är det väldigt gott att ha på när pizzan är klar, vi hade även lite flingsalt och peppar på (har man färsk oregano så släng på lite sånt också) YUMMIE!

såhär himla bra blir det!

vill man baka också så tycker jag minsann att man kan unna sig att göra en 'aladdins drömkaka'. jag har gjort den ett par gånger och den är älskad av många. den smakar mycket citron utan att bli för mycket och så är den krämig och len. så är den väldigt lätt att göra! perfekt för mig som inte har så mycket tid när jag bakar för att jag även har två vilda killar att ta hand om. eller vilda och vilda, dom är jävligt rara. tom såhär rara:

man kan inte göra nåt annat än att älska dom mest av allt i hela världen. eller dom kommer på delad första plats med eras far såklart.

Inga kommentarer: