söndag, juli 19, 2009

REDIGERINGAR SOM ORSAKAR KONFLIKTER

sover med en kudde mellan knäna nu, förut funkade det på rygg men nu känns det som att jag ska kvävas + att det är varmt trots regnet, så jag mosar nog in hela täcket samt kudden och kommer därför så småningom se ut som ben stiller.

jag vill bara vakna och känna mig motiverad. imorse vaknade jag vid halv nio, kollade på lite arrested development som jag har bestämt mig för att se om från början igen, och efter det kollade jag på simpsons, s.19 e.11. har inte sett det sen jag och joel var tillsammans och jag grät lika mycket den här gången men av andra anledningar. klev upp, vandrade förbi badrummet och tänkte att jag skulle ta en dusch men först frukost och dator, måste skörda mina pumpor i farmville på facebook liksom. gröt med lingonsylt = bästa frukosten jag vet just nu förutom lingonbrödet. antagligen på grund av graviditeten. sen fastnade jag framför datorn och nu sitter jag här, omotiverad, sunkig och tjock med jättetuttar som känns ivägen.

jag tänkte att jag skulle gå till skärholmen och kanske ikea som söndagsnöje, titta på barnkläder och nya sängkläder till babycriben. det mesta finns, jag vill bara ha något nytt. det känns lite konstigt att ha allt samma, det var ju ändå kläder som jag och joel köpte tillsammans till love och arvid och deras framtida syskon som vi inte hade planerat för men som var en möjlighet. nu får ju love och arvid ett syskon, men det är inte mitt och joels så jag vill ha nytt också. så mycket nytt jag har råd med. det känns lite konstigt. allt.

och dom senaste dagarna har varit sjukt turbulenta och jag försöker lista ut hur mitt liv kommer att bli nu men jag ser det inte som jag såg det förut. nej, den här morgonen är inte alls bra och jag saknar love och arvid massor nu när dom är hos joel igen. men veckorna går snabbt nu, och imorgon är dom hos mig igen. det är tungt, med två barn och mage, och jag är tröttare än vanligt men det är ändå mina barnveckor som får mig att komma upp.

2 kommentarer:

LE VELOUR sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej! Fast jag inte vet vad du heter eller så, så beundrar jag dig! Har följt dig sen du var preggo på bilddagboken ända tills nu. Läs gärna min blogg även om den är sjukt tråkig utan bilder eller nån som helst antydan till vem jag är. Har precis gått igenom en svår separation och är nu ensamstående tvåbarnsmamma på 23år. Ha det så bra! Mvh