måndag, augusti 24, 2009

COME SUNSHINE

arre och jag lekte med traktorn, bilen och photo booth igår när love sov.

abstinensen börjar kicka in bara för att jag vet att jag ska försöka hålla mig borta så jag ska fylla dagarna med billig eldorado-glass och american dad. jag är ändå så trött nu. igår gick jag och la mig vid nio, love kom in vid åtta i morse och jag kände mig utvilad då men sen gick jag hem efter dagislämningen och sov tre timmar till. idag tog det bara 50 minuter att gå till dagiset som jag ser från balkongen. oh happy joy det var att springa efter love precis brevid bilvägen när han skulle åt andra hållet. oh happy joy det var när arvid skulle springa ut i vägen och leka med sina bilar. i vanliga fall så brukar det gå rätt bra, ta typ tio minuter, vilket brukar inkludera att titta på varje sån där äcklig svart snigel, sen gärna försöka stampa på dom. oftast klarar dom sig för att dom drar ihop sig och då är det mer spännande än själva stampandet. men idag tog vi dagisgåendet till nya höjder. och jag hade tagit på mig en tjock tröja för jag ba "ser kallt ut" och tänkte inte på att min mage medför svettande utöver det vanliga.

mm, just det. det är freakin omöjligt att klä sig när man är höggravid. plus att jag inte har någon tvättmaskin för att jag inte har hajat hur jag ska koppla in vattenledningarna och måste ta mig till tvättstugan och boka tid. boka tid liksom. omg. sen är det just det där med att klä sig. eftersom jag använder låga jeans så kan jag liksom komma undan med att ha mina vanliga med snodd men det är ändå jävligt trixigt nu när mina ben börjar svullna. jag längtar efter min vanliga kropp, även fast den kommer att prydas av ett ärr men alla vet ju att ärr är häftiga.

typ tre veckor kvar då. och allt jag borde ha fixat tills nu känns överväldigande, egentligen vet jag inte ens vad det är jag ska fixa men ja, det känns som att det är en del. framför allt plocka fram babykläderna igen, och styra sängen. och det är annorlunda nu när jag är ensam också. det blir liksom inte riktigt samma sak. just nu har jag glassen att trösta mig med, den och att jag, även fast jag är orolig, har bestämt mig för att jag ska klara det här och att jag ska klara det fantastiskt jävla bra. somliga dagar är bara mörkare än andra.

2 kommentarer:

Asplövspuls sa...

men omg, kommer bebisen redan om tre veckor?!
du får säga till om du behöver hjälp med något! Vi ställer upp!

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka. Det kommer att gå bra.
/L