onsdag, augusti 26, 2009

DIY

idag har jag monterat isär spjälsängen, och kånkat upp delarna för trappen från källaren, sen byggde jag ihop den igen och nu står den där i sovrummet och väntar och det känns sjukt konstigt men ändå bra. och jag gjorde det själv! (utan bruksanvisningen men med ett par svordomar fick jag ihop den tillslut) det var nog rätt viktigt även om det är en så liten grej liksom.

och jag tog med mig en kartong barnkläder upp också, jag säger det, love och arvid kommer att bli jättebarn för när jag stod där och vek bodys i storlek 46 så kändes det helt overkligt att dom en gång i tiden faktiskt kom i dom där pyttekläderna. och att det ska komma ut en så liten ur mig igen, och att allt ska börja om. weird. och just nu kämpar jag för att komma på tjejnamn, jag tror att det är en kille så jag har ett par killnamn på lager men tjejnamn är i princip omöjliga! (kanske för att jag har ställt in mig på att det är en kille). just nu försöker jag sätta ihop ett dubbelnamn men det är svårt att hitta något som känns bra.

11 kommentarer:

Malin sa...

Åh vad spännande!
Vad har du för killnamn på lager då? Är lite nyfis bara..

Hur reagerar grabbarna på att få ett syskon? Eller förstår dom det kanske inte riktigt än?

Lycka till!

en sa...

några av mina finaste tjejnamn:

alexandra
eline
henny
iva
julienne
livia
militza
tienne
valerie
vilja

M sa...

Mina döttrar heter Hilma och Märta..

Sanna sa...

Min syster påstår att hon ska döpa sin eventuella dotter till Polly-Ester...

Du verkar så himla grym, och dina ungar verkar bli sköna varelser. Hoppas allt känns bättre snart!

M sa...

...och får jag en dotter till skulle hon kunna heta
Ingrid Lovisa.


passar ihop med
Hilma Stina
och
Märta Iris

Amanda sa...

Vilka hemska namnförslag ni ger!

Anonym sa...

alfa tycker jag hon ska heta om det blir en tjej.

Isabelle sa...

jag tycker att hon ska heta forever young!

ellinor sa...

Elisia är fint
Tea
Elliane
Olliane
Tyra
Tova
Tilda
Aika
ailalie

Anonym sa...

malva
dorotea
evy
ruth
enid

Ljuva duvan sa...

vilka jävla namnförslag. "ESTHER", "EVY", "HENNY". HAHASHASHSHASH.