lördag, maj 07, 2011

TUVA


det här är tuva. den 4e maj kom hon ut; arg och vild. hon var så bestämd att hon inte alls skulle ut i något undersökningrum så hon slet loss min syrgas ur näsan och höll sig fast hos mig i slangen. världens minsta tjej, som egentligen förväntades vara en liten kille, en liten beppe. men nu var beppe en tjej, så beppe blev en tuva. en tuva agnes milla. (milla har love och arvid valt, trots att dom fortfarande tror att det är en lillebror, för dom önskade sig en lillebror och har inte riktigt smält att vi kom hem med en lillasyster istället.)

egentligen var hon inte alls världens minsta (men för mig var hon det; pytteliten, röd och mjuk), hon vägde 3785 gram och var 52 cm lång.
hennes första dygn så åt hon hela tiden, ja hon åt så mycket att hon bara hade gått ner 40 gram och det trots att hon bajsade halva natten. och i övrigt så är hon frisk, tummen upp på läkarbesöket så igår fick vi åka hem, efter två dagar. och nu är hon här, brevid. ligger och fäktas i sömnen, ler lite, surar lite, bubblar spott och är som bebisar i allmänhet men absolut inte som i allmänhet för hon är min, hon är finast och jag älskar henne. och hennes pappa.

10 kommentarer:

LE VELOUR sa...

men åååh, det här hade jag ingen aning om men är helt tårögd ändå! hej tuva! och grattis!

Karin sa...

GRATTTTTTTTTTTTTIS!!! Vilken fin liten tjej!!

Ellen sa...

Grattis! Vad fin hon är och vad roligt för er!

j sa...

GRATTIS! nog för att jag har anat, men blev ändå helt paff! du har nog världens finaste ungar :)

/gammal bloggläsare

slowmotion sa...

WOW grattis Perta-babymachine! Fint barn, bra och fin mamma!

Anonym sa...

LESBISK STALKER JUBLAR!

HURRA HURAA HURRAA!!

malin sa...

oj nämen grattis! en liten brud!

Martina sa...

men, vad härligt! grattis!

malin sa...

guuu, grattis!

Maja sa...

Grattis Petra. Underbart!!