onsdag, augusti 10, 2011

ATT DET SKA VARA SÅ HIMLA KONSTIGT!

jag är hemma med alla mina barn nu när jag är föräldraledig. love och arvid går på dagis också, men inte dom veckorna som dom är hos mig. och sigge har inte börjat än.
fick frågan "men vart är barnen när dom är hos dig då?" av en som jobbar med barnomsorg.
- eeeeh, hemma..? med mig..? 

så himla egoistisk av mig att ha mina barn hemma istället för på dagis som att det på något vis skulle vara skadligt att umgås med sina barn när man kan. misstänksamma säger att dom inte får rutiner som behövs. kul syn att barn på 4år respektive 2år behöver rutiner i form av dagis istället för sin mamma/pappa.

nej assåå jag tänkte skaffa barn som jag aldrig träffar för att dom behöver gå på dagis! PEPP!



edit: ville bara tillägga att jag såklart tycker att dagis är superbra att det finns, men precis som allt annat här i livet så handlar det väl om att göra som man själv tycker är bäst. sen kommer jag att behöva jobba (förutsatt att jag inte vinner på lotto) och då kommer mina barn att gå på dagis så därför känner jag att så länge jag orkar så kör jag på att ha barnen hemma för att vi har så himla kul och för att det funkar bra.

1 kommentar:

slowmotion. sa...

JA! Såklart, så himla rätt och bra