tisdag, januari 24, 2012

HON HAR BESTÄMT SIG FÖR ATT HON MINSANN KAN


tuva är förkyld. igen.
hon snorar och lackar på saker helt random. VARFÖR mamma, VARFÖR ger du mig inte mina brorsors lego som jag har tänkt att äta upp! osv.

mitt i allt det här arga så kom hon på att hon kunde vända på en korg, klättra upp mot den och putta den framför sig samtidigt som hon gick. ja, GICK!
hon har nämligen fått för sig att hon kan gå. åtta månader gammal. det kan hon såklart inte, men hon gillar att ge mig hjärtattacker genom att klättra upp, luta sig mot saker, och för att sen släppa taget och kasta sig iväg. "titta mamma, jag kan gå!" nej tuva, nej, det kan du faktiskt inte.

men idag kom hon i alla fall på att om man puttar sig mot något som flyttar på sig så kan man stötta sig på det och gå. så hon puttade sin korg framför sig och gick över halva golvet. gladare unge har få skådat. sen stötte hon i väggen och tippade omkull. det tyckte varken hon eller jag var så kul.

Inga kommentarer: