onsdag, september 05, 2012

Det blir aldrig som förr igen, det blir bättre.

Det var ganska längesen det inte var leksaker överallt här hemma. Bredvid skivbacken så står barnboksbacken, och bredvid bokbacken så står det pippiväskor fyllda med leksaker, som oftast ligger mer utanför väskorna än i. Det här är alltså bara i vårt vardagsrum, sen har vi ju köket, vårt rum, barnens rum...

Det finns en stringhylla fylld med leksaker i vardagsrummet, som jag ofta försöker hålla ordning på för att det ska "se fint ut" men 5 sekunder senare ser ut som ett världskrig, minus blod och sånt.

Jag följer en hel del inredningsbloggar, och ibland undrar jag om det ens bor några barn i hushållet eller om det bara finns ett barnrum för syns skull. Allting är liksom "rätt".

I morse när jag gick förbi Love, Arvid och Sigges rum så tänkte jag en del på det här.

Deras sängarna är bäddade, leksakerna uppställda i hyllorna och instoppade i skåp, legot i legolådan och skrivbordet är iordningställt. Men, det finns (knappt) något liv där den här veckan, inga fina legokreationer och inga berättelser om Star Wars-banor samtidigt som man pärlar, inga teckningar, inga skratt och inget mys. Det är liksom, tomt, och ganska trist.

Jag tar stök och liv framför perfektion 99% av gångerna. För det är så mitt liv är nu; mjukmackor och oboy, taco-kvällar, glassbilen, legobitar att trampa på och kladd. Och det är helt fantastiskt.

3 kommentarer:

erika sa...

Så himla fint!
Det är baske mig precis det där jag vill ha också :)

Emma sa...

Hos oss är det också mer liv än perfektion. Kan du inte ge något tips på bra inredningsbloggar?
// Emma

perta sa...

åh jag vet inte vart jag ska börja! men: aprilaprill, dosfamily, ungt blod, la maison d'anna g, mokkasin, weekdaycarnival och road trip in finland (postar inte nytt längre men värt en titt ändå), bonjour vintage, mamamekko och blackbird. säg till om du vill ha ännu fler tips så har jag ;)