onsdag, oktober 03, 2012

Matglädje

Alltså den här dagen började så himla dåligt pga drömmer alldeles hemska mardrömmar, och känslan hänger sig kvar när jag vaknar och ett bra tag. Sen gick jag och Tuva ut och plockade blåbär och lingon och tittade på lite hundar och förskolebarn. Efter det så deppade jag ett tag till, sen vände det helt och nu känns det så himla mycket bättre. Lagade sjukt god mat också (jepp, nu kommer ett recept till...).

Först när jag skummade igenom det här receptet så tänkte jag typ mmm, det här låter gott, det ska jag testa! Så jag lagade och testade och det var liksom som om alla smaker höll varandra i händerna och dansade runt, ungefär så gott. Och kålrot, det är ju så sjukt gott att göra i ugnen!

Receptet hittar ni här: Hösttallrik med rosmarinrostade rotfrukter, kikärter och fetaost. Jag gjorde en dijonvinägrett också och det rekommenderas, för det var sjukt gott till.

Inga kommentarer: