fredag, oktober 19, 2012

The force is strong

Idag var jag och Tuva på BVC. Där konstaterades att Tuva är ett mycket klokt barn som kan stapla fyra klossar på varandra och säga kokodil om krokodil. Samt klappa sin mage och peka på sin navel och välta tornet som hon byggt så att BVC-kvinnan fick krypa in under sitt skrivbord för att hämta den. Och så fick hon en spruta. Jag var nervös pga förra gången hon fick en spruta så grät hon i hundra år.

Hur som helst, hon bara tittade på sprutan, gjorde typ en sån här min D: och sen så rynkade hon på näsan och ingenting mer hände. Hon ba "det där har man väl gjort förr, no biggie!". Hon är så mycket tuffare än jag.

Ikväll ska vi ha barnvakt. Ska se Vånna Inget , trängas med lite folk och sen gå hem igen. Så himla välbehövligt. Kanske borstar jag till och med håret för den här tillställningen, den som lever får se!

Ps. Igår tjuvringde Sigge mig när han skulle ha legat och sovit egentligen. Han hade tassat upp och snott Anders mobil när Anders var i köket. Så himla gulli och busig!

Inga kommentarer: